| Forfatter |
Besked |
|
Sheriffen

Indmeldt: 05. nov 2004
|
Skrevet: Ons apr 12, 2006 4:26 pm Emne: Riffen hj?rne: The Clique and The MSG Incident |
|
|
En af de mest bem?rkelsesv?rdige og afg?rende episoder i WWF historie fandt sted maj 1996. En gruppering under navnet The Clique lavede en scene, der vil g? over i historien, som en af de st?rste skandaler i WWF nogensinde.
Derfor har jeg i det nedenst?ende fors?gt at forklare kort hvem The Clique var, og hvorfor de gjorde som de gjorde. Jeg h?ber, i kan lide l?sningen.
The Clique
The Clique var en backstage gruppering i midten af 90erne, som bestod af f?lgende wrestlere:
Michael Shawn Hickenbottom: Shawn Michaels, HBK
Kevin Scott Nash: Kevin Nash, Diesel
Scott Oliver Hall: Razor Ramon
Sean Waltman: 1-2-3 Kid, X-Pac
Paul Michael Levesque: Hunter Hearst Helmsley, HHH
Peter Joseph (P.J.) Polaco: Justin Credible
Gruppen blev kendt p?, at de reelt bookede deres egne kampe i midten af 90erne, og at de afslog at tabe til wrestlere uden for gruppen. Dette f?rte til en af de mest omtalte episoder i WWF historie, hvor 4 medlemmer af gruppen skabte historie - The MSG Incident
Scenen var Madison Square Garden ved et k?mpe house show i maj 1996. Shawn Micheals og HHH var begge i single kampe mod Nash og Hall, som begge var p? vej til den konkurrerende promotion WCW.
Derfor havde WWF ledelse valgt at lade HHH (heel) wrestle mod Scott Hall (face), s? Hall kunne tabe til HHH, der blev tilbage i WWF for at hype ham. Ligeledes skulle HBK (face) wrestle mod Kevin Nash (heel) og vinde for at hype ham.
HHH og Hall wrestlede en af de f?rste kampe p? cardet, men da main-eventen mellem Nash og HBK var overst?et med HBK som vinder skete det, som tidligere er n?vnt som en af de st?rste skandale i WWF historie. Umiddelbart efter kampen kom Hall g?ende ned mod ringen, for derefter at g? op til Shawn Michaels og give et knus. Dette var der umiddelbart ikke noget galt i, da b?de Hall og HBK var faces. Men efter at HBK og Hall havde givet hinanden et knus kom ogs? HHH til ringen, hvor han gav Hall et knus. Dette var imidlertid helt forkert, da Hall var face og HHH heel. Derefter rejste Kevin Nash sig op fra gulvet, efter lige at have v?ret pinned af Michaels og sluttede sig til et k?mpe f?lles knus.
Dette sendte chokb?lger gennem WWF ledelse, som havde ?nsket at bibeholde illusionen om hadet mellem faces og heels var ?gte ogs? i det rigtige liv. Fordi Shawn Michaels var WWF Champion f?lte ledelse ikke, at man kunne straffe deres st?rste aktiv, og han fik derfor ingen straf. Nash og Hall undgik ogs? straf, da de jo alligevel var p? vej til WCW. Derfor var der jo kun en tilbage HHH, og han blev straffet, s? han i stdet for at v?re championship udfordrer blev jobber ? igen.
Denne straf fik stor betydning for WWF historie, da HHH var udset til at vinde King Of The Ring det ?r. Dengang bet?d King Of The Ring trof?et et k?mpe push mod stjernestatus, og derfor var det en h?rd straf. I stedet blev Stone Cold Steve Austin valgt til vinder af turneringen, og til Jer der kender ham, s? hj?lp det jo ham en del. For ?vrigt blev HHH vinder ?ret efter.
Kommentarer velkommen evt. diskussion
|
_________________ STOP DET SPOIL I FUCKERS! |
|
| Tilbage til toppen |
|
|
Østergård
Indmeldt: 17. feb 2005
|
Skrevet: Ons apr 12, 2006 5:46 pm Emne: |
|
|
Rigtig god l?sning. Havde l?st noget om det f?r, men det her var meget godt formuleret, s? det let kunne forst?.
Thumbs up!
|
|
|
MacJerk SWF E-fed Crew

Indmeldt: 04. dec 2004
|
Skrevet: Ons apr 12, 2006 10:03 pm Emne: |
|
|
God l?sning.
Imo var det helt klart dumt og respektl?s over for branchen at The Clique handlede som de gjorde.
Kayfabe var m?ske ikke p? sit h?jeste da episoden fandt sted, men det kan ikke havde kommet som en overaskelse for The Clique at WWF/E ikke ville have at de tr?dte ud af karakter. En s?dan favel scene burde havde fundet backstage.
I det hele taget har jeg ud fra de mange historier ikke meget tilovers for The Clique. N?r det er sagt s? er jeg da fan af n?sten alle members, men som performers og ikke mennesker (sk?nt jeg ikke kan bed?mme dem fuldt ud, da jeg ikke har m?dt dem.)
Sidst rettet af MacJerk Ons apr 12, 2006 10:43 pm, rettet 1 gang |
|
|
HP

Indmeldt: 08. mar 2005
|
Skrevet: Ons apr 12, 2006 10:12 pm Emne: |
|
|
Fed L?sning!
havde aldrig h?rt den her f?r, kan rigtig godt li dine indl?g hvor du n?rmest skriver en artikel 
|
|
|
DRONNIST Z But True
Indmeldt: 16. feb 2005
|
Skrevet: Tors apr 13, 2006 6:27 am Emne: |
|
|
God l?sning... og s? l?rte jeg lige noget nyt...
|
_________________ I have finally turned 18........................................Inches |
|
| Tilbage til toppen |
|
|
Dopedog

Indmeldt: 01. feb 2005
     Indlæg: 11236 Geografisk sted: Byernes by (aka Årets By 2002+2008)
|
|
| Tilbage til toppen |
 |
|
Raven420
Indmeldt: 13. mar 2005
|
|
| Tilbage til toppen |
|
|
Salomon

Indmeldt: 18. jan 2005
|
Skrevet: Tors apr 13, 2006 6:22 pm Emne: |
|
|
Rigtig godt skrevet. S? blev jeg ogs? lidt klogere..
|
| Tilbage til toppen |
|
|
Dopedog

Indmeldt: 01. feb 2005
     Indlæg: 11236 Geografisk sted: Byernes by (aka Årets By 2002+2008)
|
|
| Tilbage til toppen |
 |
|
MacJerk SWF E-fed Crew

Indmeldt: 04. dec 2004
|
|
| Tilbage til toppen |
|
|
sporty
Indmeldt: 17. dec 2004
|
|
| Tilbage til toppen |
|
|
Slade
Indmeldt: 06. jul 2005
|
Skrevet: Tors apr 13, 2006 11:04 pm Emne: |
|
|
Rigtigt god l?sning.
Har ikke h?rt om det f?r, og det var meget intressant at l?se.
Keep up the good work.
|
|
|
|
|