Wrestling.dk
¤  Wrestling.dk Forum Indeks
¤  Vis indlæg siden sidste besøg
¤  Vis dine indlæg
¤  Vis ubesvarede indlæg
 Overvågede IndlægOvervågede Indlæg   FAQFAQ   SøgSøg   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Brugernavn:    Kodeord:      Husk mig       
Din kilde, til alt der omhandler slag, suplex'es og barbed wire.

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Wrestling.dk Forum Indeks -> Artikler Vis foregående emne :: Vis næste emne :: Anbefal til en ven!
Riffen hjørne: The Clique and The MSG Incident
Forfatter Besked
Sheriffen

Indmeldt: 05. nov 2004

Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Ons apr 12, 2006 4:26 pm    Emne: Riffen hj?rne: The Clique and The MSG Incident Besvar, med citat

En af de mest bem?rkelsesv?rdige og afg?rende episoder i WWF historie fandt sted maj 1996. En gruppering under navnet The Clique lavede en scene, der vil g? over i historien, som en af de st?rste skandaler i WWF nogensinde.
Derfor har jeg i det nedenst?ende fors?gt at forklare kort hvem The Clique var, og hvorfor de gjorde som de gjorde. Jeg h?ber, i kan lide l?sningen.

The Clique

The Clique var en backstage gruppering i midten af 90erne, som bestod af f?lgende wrestlere:

Michael Shawn Hickenbottom: Shawn Michaels, HBK
Kevin Scott Nash: Kevin Nash, Diesel
Scott Oliver Hall: Razor Ramon
Sean Waltman: 1-2-3 Kid, X-Pac
Paul Michael Levesque: Hunter Hearst Helmsley, HHH
Peter Joseph (P.J.) Polaco: Justin Credible

Gruppen blev kendt p?, at de reelt bookede deres egne kampe i midten af 90erne, og at de afslog at tabe til wrestlere uden for gruppen. Dette f?rte til en af de mest omtalte episoder i WWF historie, hvor 4 medlemmer af gruppen skabte historie - The MSG Incident

Scenen var Madison Square Garden ved et k?mpe house show i maj 1996. Shawn Micheals og HHH var begge i single kampe mod Nash og Hall, som begge var p? vej til den konkurrerende promotion WCW.
Derfor havde WWF ledelse valgt at lade HHH (heel) wrestle mod Scott Hall (face), s? Hall kunne tabe til HHH, der blev tilbage i WWF for at hype ham. Ligeledes skulle HBK (face) wrestle mod Kevin Nash (heel) og vinde for at hype ham.
HHH og Hall wrestlede en af de f?rste kampe p? cardet, men da main-eventen mellem Nash og HBK var overst?et med HBK som vinder skete det, som tidligere er n?vnt som en af de st?rste skandale i WWF historie. Umiddelbart efter kampen kom Hall g?ende ned mod ringen, for derefter at g? op til Shawn Michaels og give et knus. Dette var der umiddelbart ikke noget galt i, da b?de Hall og HBK var faces. Men efter at HBK og Hall havde givet hinanden et knus kom ogs? HHH til ringen, hvor han gav Hall et knus. Dette var imidlertid helt forkert, da Hall var face og HHH heel. Derefter rejste Kevin Nash sig op fra gulvet, efter lige at have v?ret pinned af Michaels og sluttede sig til et k?mpe f?lles knus.

Dette sendte chokb?lger gennem WWF ledelse, som havde ?nsket at bibeholde illusionen om hadet mellem faces og heels var ?gte ogs? i det rigtige liv. Fordi Shawn Michaels var WWF Champion f?lte ledelse ikke, at man kunne straffe deres st?rste aktiv, og han fik derfor ingen straf. Nash og Hall undgik ogs? straf, da de jo alligevel var p? vej til WCW. Derfor var der jo kun en tilbage HHH, og han blev straffet, s? han i stdet for at v?re championship udfordrer blev jobber ? igen.
Denne straf fik stor betydning for WWF historie, da HHH var udset til at vinde King Of The Ring det ?r. Dengang bet?d King Of The Ring trof?et et k?mpe push mod stjernestatus, og derfor var det en h?rd straf. I stedet blev Stone Cold Steve Austin valgt til vinder af turneringen, og til Jer der kender ham, s? hj?lp det jo ham en del. For ?vrigt blev HHH vinder ?ret efter.

Kommentarer velkommen evt. diskussion

Indmeldt: 17. feb 2005

IndlægSkrevet: Ons apr 12, 2006 5:46 pm    Emne: Besvar, med citat

Rigtig god l?sning. Havde l?st noget om det f?r, men det her var meget godt formuleret, s? det let kunne forst?.

Thumbs up!

Formerly known as Mr. Knockout
Tilbage til toppen Vis brugerens profil Send privat besked Send email MSN Messenger
MacJerk
SWF E-fed Crew

Indmeldt: 04. dec 2004

IndlægSkrevet: Ons apr 12, 2006 10:03 pm    Emne: Besvar, med citat

God l?sning.

Imo var det helt klart dumt og respektl?s over for branchen at The Clique handlede som de gjorde.

Kayfabe var m?ske ikke p? sit h?jeste da episoden fandt sted, men det kan ikke havde kommet som en overaskelse for The Clique at WWF/E ikke ville have at de tr?dte ud af karakter. En s?dan favel scene burde havde fundet backstage.

I det hele taget har jeg ud fra de mange historier ikke meget tilovers for The Clique. N?r det er sagt s? er jeg da fan af n?sten alle members, men som performers og ikke mennesker (sk?nt jeg ikke kan bed?mme dem fuldt ud, da jeg ikke har m?dt dem.)

Sidst rettet af MacJerk Ons apr 12, 2006 10:43 pm, rettet 1 gang

"Debbie, we're going to need some law books. With pictures this time!"
Tilbage til toppen Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside MSN Messenger
HP

Indmeldt: 08. mar 2005

Geografisk sted: Hvide Sande

IndlægSkrevet: Ons apr 12, 2006 10:12 pm    Emne: Besvar, med citat

Fed L?sning!
havde aldrig h?rt den her f?r, kan rigtig godt li dine indl?g hvor du n?rmest skriver en artikel Smile

Indmeldt: 16. feb 2005

Geografisk sted: In Runnels

IndlægSkrevet: Tors apr 13, 2006 6:27 am    Emne: Besvar, med citat

God l?sning... og s? l?rte jeg lige noget nyt...

Indmeldt: 01. feb 2005

Geografisk sted: Byernes by (aka Årets By 2002+2008)

IndlægSkrevet: Tors apr 13, 2006 1:42 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg l? faktisk og t?nkte p? det den anden dag. Kunne ikke forst? at HHH skulle jobbe til Ultimate Warrior for den episode der, mens at HBK vandt b?ltet. Men tak Smile

http://xs.to/image-DF17_4BF55F41.jpg
http://xs.to/image-7CC6_4BF55E8A.jpg
Tilbage til toppen Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside MSN Messenger ICQ-nummer
Raven420

Indmeldt: 13. mar 2005

Geografisk sted: KiWi

IndlægSkrevet: Tors apr 13, 2006 3:10 pm    Emne: Besvar, med citat

Dopedog skrev:

Jeg l? faktisk og t?nkte p? det den anden dag. Kunne ikke forst? at HHH skulle jobbe til Ultimate Warrior for den episode der, mens at HBK vandt b?ltet. Men tak Smile

HHH jobbet jo til warrior f?r den episode, s? det var jo ikke straff for den episode

Indmeldt: 18. jan 2005

Geografisk sted: Holbæk

IndlægSkrevet: Tors apr 13, 2006 6:22 pm    Emne: Besvar, med citat

Rigtig godt skrevet. S? blev jeg ogs? lidt klogere.. Smile

Indmeldt: 01. feb 2005

Geografisk sted: Byernes by (aka Årets By 2002+2008)

IndlægSkrevet: Tors apr 13, 2006 9:28 pm    Emne: Besvar, med citat

Raven420 skrev:

Dopedog skrev:

HHH jobbet jo til warrior f?r den episode, s? det var jo ikke straff for den episode

N?eh ... Sorry ... Men hvorfor var det s? at han skulle jobbe til Warrior ? Confused

http://xs.to/image-DF17_4BF55F41.jpg
http://xs.to/image-7CC6_4BF55E8A.jpg
Tilbage til toppen Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside MSN Messenger ICQ-nummer
MacJerk
SWF E-fed Crew

Indmeldt: 04. dec 2004

IndlægSkrevet: Tors apr 13, 2006 9:49 pm    Emne: Besvar, med citat

Dopedog skrev:

Raven420 skrev:

Dopedog skrev:

N?eh ... Sorry ... Men hvorfor var det s? at han skulle jobbe til Warrior ? Confused

Mener det var Warriors return kamp hos WWF/E s? han skulle vel squashe en eller anden.

"Debbie, we're going to need some law books. With pictures this time!"
Tilbage til toppen Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside MSN Messenger
sporty

Indmeldt: 17. dec 2004

Geografisk sted: greve

IndlægSkrevet: Tors apr 13, 2006 10:03 pm    Emne: Besvar, med citat

Dopedog skrev:

Raven420 skrev:

Dopedog skrev:

mener det var en staf for at have disset wwe eller noget i den stil

Indmeldt: 06. jul 2005

Geografisk sted: Fyn

IndlægSkrevet: Tors apr 13, 2006 11:04 pm    Emne: Besvar, med citat

Rigtigt god l?sning.

Har ikke h?rt om det f?r, og det var meget intressant at l?se.

Keep up the good work.

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Wrestling.dk Forum Indeks -> Artikler Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1
Overvågede Indlæg

Gå til:  

Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum